Spline UV Mapper

C4D Plug-In - Spline UV Mapper

Betriebssystem:
Hybrid Win/Mac
Sprache:
Englisch
Lizenztyp:
Vollversion

Verfügbarkeit: lieferbar

Dies ist ein reiner Download-Artikel. Es erfolgt kein Box oder DVD Versand. Nach der Bestellung betreuen wir Sie und lassen Ihnen manuell eine Lizenz erstellen. Bitte seien Sie daher nicht überrascht, wenn der Download-Link und die Serien-Nummer nicht sofort nach der Bestellung verfügbar ist. Sie erhalten aber alle Daten von uns schnellstmöglich per E-Mail.

Kurzübersicht

Mit dem Spline UV-Mapper, ein Plugin für Maxon CINEMA 4D, können Sie UV-Koordinaten für jegliche Mesh simpel und schnell erstellen. Das erlaubt Ihnen UV-Mapper an Meshes anzuwenden die im 3D-Scanner, Metaballs oder mit anderen Techniken erstellt wurden.

Die U-Koordinaten sind entlang der Spline des Objektes definiert, die V-Koordinaten können Sie durch sphärische oder mit der ebenen Projektion eingestellt werden.



Maximale Anzahl von Ziffern oder Zeichen: 40

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Use Spline Intermediate Points

If this parameter is disabled the plugin will sample the “perfect” spline shape. When you enable the parameter the plugin will sample the spline you see in the viewport. This spline's shape depends on spline's “Intermediate Points” mode.

Projection Type

Let's you choose which method is used to created the V-coordinates. This is the appropriate method for tube-like meshes like limbs or arcs. For flat geometry like streets use the “Line” mode. This mode will create the V-coordinate based on the distance of the vertex to the spline.

Selection Tag

A selection tag of the edited object can be used to limit the effect of the plugin to the specific selection

UVW Tag

A UVW tag of the edited object can be linked. Only the data of this tag will be changed.

Switch UV

Exchanges the created U and V-coordinates after their creation.

Invert V

Inverts the V-coordinate.

Knot Count

Let's you define the number of knots. The minimum number is three, the maximum knot count is ten.

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