VRay für SketchUp
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V-Ray 3.0 für SketchUp

Sprache:
Englisch

Verfügbarkeit: lieferbar

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Kurzübersicht

SketchUp ist die am weitesten verbreitete und am einfachsten zu erlernende 3D Software auf dem Markt. Mit V-Ray für SketchUp haben Sie nun die Möglichkeit Visualisierungen mit höchster Qualität zu erstellen.


Jetzt gibt es mehr Shader Typen (z.B. für Metall), neue Procedurale Texturen (z.B. Dirt), Lichter mit IES Licht-Profilen, besseres Layern von Materialien, schnelleres Szenen-Processing, sowie Support für SketchUp Transparency und Alpha Transparenz.

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V-Ray 3.0 für SketchUp

Da V-Ray für SketchUp ein echter RayTracer ist, berechnet es die Lichtverteilung im Bild physikalisch korrekt. Daher sind Renderings mit glaubhaften Fotorealismus möglich. Durch die Physical Camera in V-Ray for SketchUp können sogar unterschiedliche Objektive, wie sie von Spiegelreflexkameras bekannt sind, simuliert werden. So sind dann auch Einstellungen, wie Tiefenschärfe oder Fischaugen-Perspektiven möglich.



V-Ray Swarm

Beschleunigen Sie ihre Renderings indem Sie alle zur Verfügung stehenden Rechner und Render Nodes nutzen. Dabei ist es sehr einfach neue Netzwerk-Nodes zu integrieren und zu verwalten. Jeder Netzwerk-Node kann auch während dem Rendering zugeschaltet werden. Nun haben Sie jederzeit perfekten Zugriff auf alle Ressourcen im Netzwerk.

V-Ray Denoiser

Indem der Denoiser automatisch das Bildrauschen reduziert, werden die Renderzeiten bis zu 50% reduziert. Dies geschieht nicht destruktiv und Sie erhalten daher das Original und die rauschreduzierte Version, für noch mehr Möglichkeiten in der Postproduktion.

Virtual Reality

Erstellen Sie VR Inhalte für die beliebtesten Virtual Reality Headsets wie zum Beispiel Samsung Gear VR und Oculus Rift.

Clipper Objekt

Mit dem neuen Clipper Objekt lassen sich ganze Baugruppen durchschneiden. Die Caps werden automatisch mit neuen Flächen gefüllt und mit einem neuen Material versehen. Renderings von Details können somit innerhalb von ein paar Minuten erzeugt werden.

V-Ray Fur

Das von beispielsweise V-Ray for 3ds Max her bekannte V-Ray Fur ist nun auch in der SketchUp Version verfügbar und lässt sich super für Gras, Teppiche und andere haarige Objekte verwenden. Weil die Geometrie hierfür erst im V-Ray Core entsteht, wird die SketchUp Szene nicht mit Millionen von kleinen Haargeometrien unnötig groß aufgeblasen.

In addition to SketchUp 2014 compatibility, V-Ray for SketchUp version 2.0 also includes the following fixes and changes:

  • TexSky now uses values in the SunLight plugin, if one is specified.
    Additional controls have been added to the SunLight so you can have full control over the behavior of the sun and sky when a sun is specified.
  • Introduced "roughness" parameter to diffuse brdf.
  • V-Ray Default Material is now called Standard.
  • Fixed issue that would cause crash when attempting to load non-existent visopt/vismat file.
  • Fixed issue where DRSpawner would crash if the computer went to sleep (OSX).
  • Fixed issue where texture paths were not being corrected when they were being imported.
  • Fixed issue that prevented users from saving from the VFB to a unicode file path.

SketchUp is one of the most widely used and easy to learn 3D Modeling software on the market today. With V-Ray for SketchUp users now have one of the most powerful rendering tools available to visualize their models with the upmost quality and realism.

V-Ray works within the SketchUp environment allowing users to be able to efficiently incorporate the task of rendering within their current workflows.

Material Editor

V-Ray Material Editor:

Allows you to create V-Ray materials. You can access this window by clicking on the first icon on the V-Ray toolbar.

Material Option:

By right clicking on one material you will have more options to improve or manipulate the material. These options include: Add Layers, Save, Duplicate, Rename and Import.

Texture Editor

This option allows you to add a texture mapping (images or procedural textures) to the materials. To access the texture editor, left click on the "m" or "M" on the materials option area.

Texture Editor:

This option allows you to add a texture mapping (images or procedural textures) to the materials. To access the texture editor, left click on the "m" or "M" on the materials option area.

Anti-aliasing

Adaptive Subdivision:

This new option improves the anti-aliasing around the edges of the geometry and on vertical and horizontal lines.

Object Outline:

This option always "super-sampler" the edge of objects. Your edges will always be sharp using Object Outline.

Randomize Sampler:

This option displaces the sampler slightly to get better anti-aliasing on horizontal and vertical lines, and avoids the unwanted banding of edges.

Sun and Sky

Sky Brightness:

Allows you to setup a different intensity for the sky mapping without affecting the intensity of the sunlight. With this option you can get a clear or a dark sky with a moon.

Color Mapping

There are two new options in this version.

Clamp Level:

Allows you to define the level at which color components will be clamped. Now you can control the range of color.

Adaptation Only:

The color mapping will not be applied with this option. However, V-Ray will proceed with its calculation as though color mapping is applied.

V-Ray for SketchUp

Lights: Spotlight

Spotlight:

This is a new V-Ray for SketchUp light type that can be used to create a spotlight. The icon is located in the main V-Ray toolbar.

On:

Turns on or off the spotlight.

Shadows:

Turn on or off the spotlight shadows.

Affect Diffuse:

This determines whether the light is affecting the diffuse properties of the materials.

Affect Specular:

This determines whether the light is affecting the specular of the materials.

Area Specular:

When this option is Off the particular light will be rendered as a point light in the specular reflections.

Intensity

Color:

This parameter determines the color of the light.

Intensity:

Determines the intensity of the light.

Units:

Allows choosing the light units. The different units are:

Default (scalar):

The color and multiplier directly determine the visible color of the light without any conversion. The light surface will appear with the given color in the final image when seen directly by the camera (assuming there is no color mapping involved).

Lumious Power (lm):

Total emitted visible light power measured in lumens. When this setting is used, the intensity of the light will not depend on its size. A typical 100W electric bulb emits about 1500 lumens of light.

Luminance (lm/m^2/sr):

Visible light surface power measured in lumens per square meter per steradian. When this setting is used, the intensity of the light depends on its size.

Radiant Power (W):

Total emitted visible light power measured in watts. When using this setting, the intensity of the light does not depend on its size. Keep in mind that this is not the same as the electric power consumed by a light bulb, for example. A typical 100W light bulb only emits between 2 and 3 watts of visible light.

Radiance (W/m²/sr):

Visible light surface power measured in watts per square meter per steradian. When this setting is used, the intensity of the light depends on its size.

Sampling

Falloff Type:

Determines how the light will transition from full strength to no lighting inside the light cone.

Caustic Subdivs:

This option controls the amount of photons that V-Ray will trace to estimate caustics (quality of the caustics). Large numbers slow down the calculation of the caustics photon map and may use more memory.

Cutoff Threshold:

This parameter specifies a threshold for the light intensity, below which the light will not be computed. Larger values cut away more from the light; lower values make the light range larger. If you specify 0.0, the light will be calculated for all surfaces.

Cone Angle:

Allows you to adjust the angle of a light cone. Please see the example below.

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