VRay für Softimage
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V-Ray 3.0 für Softimage

Sprache:
Englisch

Verfügbarkeit: lieferbar

Hinweis: Autodesk Softimage 2015 ist die letzte Version und wird nicht mehr weiter entwickelt.

Dieser ist ein reiner Download-Artikel. Es erfolgt kein Box-Versand. Als Download wird bei dem Produkt lediglich der Lieferweg bezeichnet. Nach der Bestellung betreuen wir Sie und müssen manuell eine Lizenz erstellen. Bitte seien Sie nicht überrascht, wenn der Download-Link und die Serien-Nummer nicht abends oder am Wochenende nach der Bestellung sofort generiert wird. Sie erhalten alles per E-Mail. Dongle wird sofern benötigt per UPS versendet.

Kurzübersicht

V-Ray for Softimage bietet eine breite Palette von Funktionalitäten für schnelles und effizientes Rendern und einen intuitiven Ansatz zur Beschattung und Beleuchtung.


Es beinhaltet ICE Support, effiziente Global Illumination, universell einsetzbare Shader und vieles mehr. V-Ray for Softimage vereint das Rendering-Workflow für VFX und Animation Studio.

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Geometry

  • Render particles, strands, hair, and geometry produced by Softimage's award-winning ICE system.
  • Manage scene memory and efficiently render massive amounts of geometry with V-Ray Proxy.
  • Render dynamic geometry such as displacement, proxy objects, fur, and hair.
  • Use all geometry animation and deformations applied through animated parameters and key frames, the Animation Mixer, and ICE-based simulations.

Shading

  • Create materials based on physical properties using V-Ray's versatile shaders.
  • Use built-in Render Tree procedural shaders, computational, and logic nodes.
  • Simplify the texturing process and eliminate the need to assign UVs using Ptex.
  • Simplify the creation of complex multi-layered automotive paints using the VRayCarPaintMtl.
  • Render hair and fur with unprecedented control, quality, and speed using the VRayHairMtl.

Lights & Illumination

  • Create simple, artifact-free image-based lighting using the Dome Light.
  • Create realistic illumination using physically-based lights, including IES lights and texture-mapped area lights.
  • Emulate real-world atmospheric lighting conditions using the V-Ray Sun and Sky system.

MATERIALS & SHADING

Physically-based Material

Create materials based on physical properties using VRay's versatile shaders.

Render Tree

  • V-Ray for Softimage supports many built-in Render Tree procedural shaders, computational, and logic nodes; and new ones are added regularly.

Layered Materials

  • V-Ray Blend materials quickly render complex materials using the V-Ray Blend material, or use built-in Softimage texture layers for additional flexibility.

Ptex

  • Ptex greatly simplifies the texturing process by efficiently storing textures and eliminating the need to assign UVs.

Hair and Fur

  • Render hair and fur with unprecedented control, quality, and speed using the VRayHairMtl shader.

Render Elements

  • An extensive list of render elements allows for complete control in compositing.

Multi-channel Scanline OpenEXR Files

  • Produce scanline-based OpenEXR files for efficient processing in compositing applications.

Support for .vrscene Output

  • Using V-Ray’s native .vrscene file format, scenes can be scripted for post processing and easily distributed in a render farm environment.

Import Material Properties

  • Basic material properties created in 3ds Max or Maya can be imported to V-Ray for Softimage.

Dispersion

  • Add realism using dispersion to trace and refract light based on its wavelength.

Motion Blur

  • Render true 3D motion blur using the V-Ray Physical Camera. Additional settings provide complete control over camera motion blur and shutter efficiency.

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