E-on Software Professional

The right solution for productive professionals

  • Features
  • Core Procedural Creation Features
  • UI/UX
  • Import
  • Export
  • Compositing
  • Integration Plugins
  • Python Scripting API
  • Included RenderCows
  • Render size
  • License Server
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Seien Sie produktiv

Mit der Professional-Lösung können Freiberufler und kleine bis mittelgroße Studios digitale 3D-Landschaften für VFX, Filme, Spiele und Architekturvisualisierung erstellen.

Die prozedurale Technologie hilft Ihnen beim Modellieren, Texturieren, Rendern und dem Export der Szenen und Assets.

Render Power

Mit VUEs hauseigener Render Engine können Sie in vielen verschiedenen Qualitätseinstellungen rendern, sodass Sie Ihre Szenen vom schnellen Vorschaubild bis zu fotorealistischen Standbildern und Animationen illustrieren können. Sie können sogar eine PSD-Datei mit Ebenen ausgeben lassen, die perfekt fürs Compositing ist.

Beleuchtung

VUEs atmosphärische Effekte können jedes Beleuchtungsschema umfassen, von Sonnenaufgang bis Sonnenuntergang, ob Tag oder Nacht. In nur wenigen Klicks erstellen Sie einen regnerischen Tag in London oder einen Schneesturm im Himalaya.

Adaptiv & Leistungsstark

Die Professional-Lösung bietet Ihnen alle Werkzeuge, die Sie zur Erstellung von realistischen Umgebungen benötigen. Dazu gibt es noch eine Reihe an Werkzeugen, die zu jedem Zeitpunkt im Kreativprozess zum Einsatz kommen können. Vom Konzept zum Storyboard, Compositing und den fertigen Szenen mit Animation.

Mit der prozeduralen Vegetationsmodellierungssoftware können Sie nicht nur ansprechende Pflanzen erstellen, sondern auch Variationen einer Pflanze mit unterschiedlichen Detailgraden anlegen, ganz nach Ihren Bedürfnissen.

Export

Sie können Ihre Inhalte oder Szenen in andere 3D-Anwendungen exportieren mit Hilfe von Export-Formaten wie Alembic, FBX, 3DS, OBJ, C4D, LWO, und mehr.

Professional bietet volle Exchange-Kompatibilität mit einem umfangreichen Set an Import- und Export-Filtern für 2D- und 3D-Content.

Mit den dedizierten Polygonreduzierungs- und UV-Unwrapping-Werkzeugen können Sie jedes native Element exportieren, beispielsweise Bäume, Terrains, Himmel und sogar komplette Szenen.

VUE and PlantFactory R4

Real-World terrains

This brand-new option allows the end user to select any location on the planet and extract the underlying terrain altitude data. Depending on the available data set, terrain elevation data can go as low as 3 meters between samples. Extracted height maps are then automatically converted to either height-field terrains or procedural terrains to allow for finer artistic control.

VDB export of animated clouds (1) and new cloud morphing technology

Users can now export cloud animations – both standalone clouds (MetaClouds) or volumetric cloud layers – as animated VDBs (one VDB file per frame). In addition, the R4 release adds a new feature to morph two MetaClouds together. This new technology automatically creates a smooth interpolation between the two cloud geometries and material looks.

Procedural material baking to PBR texture maps (1)

Users may now bake and export the Metallic/Roughness PBR channels from their authored procedural materials to texture maps. The generic UV unwrapper and UV packing algorithms were greatly optimized, allowing for up to x15 baking speed gain (depending on mesh size and resolution). The exported texture maps now benefit from a new color bleed blending algorithm (smudge and mean average color filler) to reduce visible seams when remapping meshes in 3rd party applications.

PlantFactory importers for 3ds Max and Maya (1)

With this new release, e-on software introduces the first technology preview of its upcoming native importer plugins, starting with dedicated importers for PlantFactory content. The plugins allow for loading, editing health, maturity and season as well as published parameters and converting native PlantFactory content within the host application, without going through any baking or exporting processed.

The initial plugins are compatible with 3ds Max 2019-2020 and Maya 2019 (windows only). In 3ds Max, the plugin can generate materials for these renderers: V-Ray Next, Scanline, ART Renderer. In Maya, only V-Ray Next is supported for now. Other host applications and renderers will be supported soon while the company continues to expand its interoperability developments.

Other notable new features in VUE and PlantFactory R4

As with previous quarterly releases, e-on software has also added many other new features and UI/UX enhancements such as:

  • Rewritten and optimized FBX format import,
  • Substance compatibility enhancements: support for multi-graph .sbsar, updated SDK to version 7, support for animated .sbsar files, support for several additional .sbsar inputs,
  • Path tracer renderer now supports orthographic projection, film offset and renders multi-pass channels,
  • New LOD selection mechanism based on referenced length,
  • Numerous updates to Python scripting options,
  • Added compatibility with MacOS Catalina
  • And a lot more

(1) Export and Integration Plugins are only available in Professional and Enterprise solutions

Plant Catalog Collection update (2)

This Q4 2019 release also offers a new batch of 10 HD and LD – botanically accurate – vegetation species, including:

  • Coniferous: Picea abies, Sequoiadendron giganteum, Thuja plicata, Tsuga mertensiana
  • Bushes: Lupinus arboreus, Tamarix gallica
  • Palms: Hyophorbe lagenicaulis
  • Perennials: Bellis perennis, Lupinus polyphyllus, Juncus effusus ‘Spiralis’

(2) PlantCatalog compatibility is currently in Enterprise solutions only

New collection items

e-on software continues to progressively release its owned content collection formerly sold on Cornucopia3D to users of its new software solutions. The R4 release therefore includes a new batch of over 250 3D assets comprised of atmospheres, materials, vehicles, animals, sample scenes etc.